/Handelsbetingelser
Handelsbetingelser2018-09-15T10:58:27+00:00

1. Handelsbetingelser

Tapeteam handler udelukkende kun med erhvervskunder (B2B) og offentlige institutioner.

Alle priser er baseret på danske kroner excl moms.

Tilbuddet er som udgangspunkt gældende 14 dage fra tilbuds afgivelses dato, medmindre andet er aftalt.

Der tages forbehold for prisændringer, trykfejl og tastefejl.

Aftalen er indgået, når Kunden har accepteret og godkendt tilbuddet skriftligt. Herefter forberedes korrekturen/klichéen til en endelig godkendelse før produktionen går igang. Hvis Kunden vælger at fortryde købet, skal Kunden selv dække for klichéomkostningen.

2. Leveringsbetingelser

Tapeteam leverer over hele Danmark. Levering til ikke-brofaste øer, vil blive pålagt et fragtgebyr på 150 DKK. + moms.

På nuværende tidspunkt har Tapeteam ikke mulighed for at levere udenfor Danmark.

Alle bestillinger bliver som udgangspunkt leveret i løbet af 3 uger.

Genbestillinger leveres indenfor ca. 2-3 uger.

Førstegangsordrer leveres indenfor 4 uger efter godkendelse af klichéen.

Bemærk at bestillingsvarer ikke KAN afbestilles.

Alle leverancer vil blive leveret med Tapeteams faste samarbejdspartner.

Hvis der ikke er nogen på adressen ved levering, bliver varerne ikke stillet på adressen medmindre andet er aftalt. Leverancen bliver enten forsøgt genleveret eller stå klar til afhentning af Kunden på nærmeste pakkecentral.

I tilfælde af forsinkelse har Tapeteam intet ansvar, hvis forsinkelsen er forårsaget af omstændigheder såsom brand, naturkatastrofer, forbud eller anden force majeure situation.

3. Betalingsbetingelser

Efter kreditgodkendelse vil det være muligt at købe vores produkter med 14 dages kredit.

Alle nye kunder skal betale for bestilling før produktionen sættes igang.

Kreditgivning uden sikkerhedsstillelse kan alene ske på baggrund af tilfredsstillende økonomiske oplysninger. Hvis kundens betalingsevne efter Tapeteam’s opfattelse forringes væsentligt efter tilbuddets afgivelse, er tapeteam berettiget til, som betingelse for ordrens fuldførelse, at kræve en forudbetaling.

Der er ingen ekspeditionsgebyr hos Tapeteam.

Faktura sendes altid efter Kunden har modtaget varen.

Hvis betaling ikke falder senest på betalingstidspunktet, har Tapeteam ret til at opkræve et rykkergebyr som vist på fakturaen ved opkrævning af betaling.

Manglende overholdelse af Tapeteam’s betalingsvilkår kan Tapeteam i dette tilfælde standse alt samarbejde samt kræve ethvert tilgodehavende, forfaldent som uforfaldent, indbetalt straks.

4. Ejendomsforbehold

Tapeteam’s korrektur, skitser, layout, tekstforslag tilhører Tapeteam og må ikke, uden godkendelse, benyttes af tredjepart.

5. Reklamation

Tapeteam har intet ansvar for fejl, som Kunden ikke skriftligt har rettet i korrektur, herunder print, digitale informationer, prøvetryk og lignende.

Kunden er forpligtet til straks efter levering at foretage varekontrol af det leverede antal svarer til kundens bestilling, samt undersøge varerne for eventuelle mangler. Hvis der ikke er tid til at få varerne kontrolleret imens fragtmand er tilstede, så noter på fragtbrev/følgeseddel, at varerne modtages med forbehold.

Er en vare beskadiget ved ankomst eller ikke leveret skal Kunden straks kontakte os, så leverancen kan blive efterlyst hos transportfirmaet, hvorefter en løsning vil blive aftalt.

Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre eventuelle mangler gældende.

I tilfælde af retursager, skal dette aftales på forhånd. Sker dette ikke vil returvarer ikke blive behandlet.

Spørgsmål

Vedrørende spørgsmål til vores handelsbetingelser kan Tapeteam kontaktes på telefon: +45 5250 2100 eller e-mail: info@tapeteam.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15/09-2018